Zdroj: FOREO
Březen 2024 je měsícem, který se navždy zapsal do historie značky FOREO. Tehdy totiž byla zahájena jedna z nejlepších kampaní, jakou kdy společnost vytvořila, a to ke zbrusu novému beauty přístroji s názvem Kiwi.
„Blackheads suck. Scars suck. Wrinkles suck. KIWI™ sucks better,“ hlásá heslo kampaně nového přístroje FOREO KIWI™. Tato chytrá slovní hříčka proniká do emocí spotřebitelů především zvučným slovem „suck“, které lze do češtiny přeložit jako „stojí za houby“, ale zároveň i slovem „vysává“. Ve světě, kdy jsou černé tečky, jizvy, pigmentové skvrny a vrásky považovány za negativa, se KIWI™ ukázal jako hrdina, jenž nabízí účinné řešení. Tato vtipná kampaň nejen že zdůraznila výkonnou funkci produktu, ale vyvolala také diskuze a úsměvy, což dokazuje, že v oblasti marketingu na slovech skutečně záleží. Jako důkaz svého umění nám kampaň připomíná, že i prostá „hláška“ může být silným prostředkem k navázání spojení.
Při vývoji přístroje KIWI™ se značka FOREO inspirovala padesát let starou marketingovou kampaní jiné renomované švédské společnosti vyrábějící domácí spotřebiče, která tvrdila, že nic nesaje tak dobře jako jejich vysavač. Kampaň vyvolala nejednoznačnou reakci kvůli tomu, že byla určena pro britský trh v sedmdesátých letech, kdy slovo „suck“ ještě nemělo takový význam jako dnes. V USA však mezitím negativní konotace získalo a kampaň tak byla na jednu stranu shledána vtipnou, na straně druhé ji však mnozí označili za marketingovou chybu. V Británii ale byla ve skutečnosti velmi úspěšná – marketéři si byli vědomi amerického významu slova „suck“ a doufali, že slovní hříčka získá pozornost i za oceánem. A evidentně se jim to povedlo, protože kampaň i dnes vzbuzuje pozornost v marketingových kruzích jako klasický příklad toho, jak se jazyk vyvíjí a jak mohou marketingová sdělení překvapit i přes kulturní rozdíly.
„Ve společnosti FOREO jsme se tímto příběhem inspirovali, protože ho považujeme za příklad švédské jednoduchosti, otevřenosti a vtipu. Naše kampaň proto propaguje jak uvedení nejnovějšího produktu Kiwi, tak i naše švédské dědictví spočívající v rozpoznání potenciálu dělat věci chytrým a ne vždy nutně obvyklým způsobem,“ říká Vladimir Cuturilo, generální ředitel společnosti FOREO pro střední a východní Evropu.
Když značka FOREO začala na sociálních sítích škádlit další společnosti, které prodávají zařízení s funkcí sání, nabrala kampaň divoký spád. „KIWI sucks better,“ komentovalo FOREO příspěvek týkající se vibrátoru SONA od prodejce luxusních erotických hraček LELO. Jelikož zatím ještě nikdo nevěděl, co přesně přístroj KIWI umí, strhla se vášnivá debata, o jaký produkt se jedná. FOREO následně vypustilo teaser s dívkou, která se usmívá a odhaluje, že KIWI je přístroj určený k odstranění černých teček. Když si společnost LELO uvědomila, jak se věci mají, odpověděla: „Jo, usmívá se, ale ne kvůli KIWI™, mrk.“
Od té doby v tom byly obě značky společně. Ve chvíli, kdy byl oznámen giveaway KIWI™ x SONA™, se komentáře jen vršily (přičemž jedním z těch nejlepších určitě byl „Tell us what sucks the most in your life!“). Uživatelé po celém světě sdíleli své životní příběhy, některé smutnější, jiné veselé, ale všechny skutečné. Upřímnost, kterou lidé v komentářích projevili, učinila kampaň ještě autentičtější, protože na krátký okamžik si nebyli cizí. Smáli se spolu, soucítili spolu a povznášeli jeden druhého. To, že život není jen o čisté pleti, duze a sluneční záři, ale že vás dokáže i pořádně vysát znamená uvědomit si, proč stojí za to ho žít. Proč stojí za to být skuteční a takoví, jací jste vždy chtěli být.
Kolekce KIWI™ stojí na dvou produktech. Prvním je KIWI™ derma, diamantový mikrodermabrazivní přístroj na čištění pórů, jenž obnovuje texturu pleti a činí ji hladší, rovnoměrnější a mladistvější. Je to první přístroj svého druhu na světě, který nevyžaduje žádné náhradní díly, protože jeho hroty jsou vyrobeny z chirurgické oceli a diamantů značky Adamas.
Druhým produktem je KIWI™, prostý „vysavač“ pórů bez funkce mikrodermabraze. Je nejrychlejším, nejbezpečnějším a nejúčinnějším zařízením, které využívá dokonale kalibrované vakuové sání k šetrnému, ale účinnému odstranění černých a bílých teček, mazu a dalších nečistot, které mohou uvíznout hluboko v pórech. Zároveň díky modrému LED světlu eliminuje bakterie, které mohou způsobovat nedokonalosti pleti.
Comments